PC Venlo - De Kromme Herk

De winnaars zijn Rikie Bax & Ton Ebus van PC Venlo

PC Venlo - JBC Baarlo

PC Venlo - BC Buer

We begonnen met een heerlijk ontbijt voordat de strijd losbarstte.

De finale werd gespeeld door:

PC Venlo: Tiny Lenssen - Henk Bruijnen - Dick Bax

BC Buer: Martina Müller  - Guido van  Wickeren - Roman Kotlovski

PC Venlo moet nog veel oefenen, want het werd 13-1 voor BC Buer!

Roman Kotlovski   Martina Müller  Guido van Wickeren
Roman Kotlovski Martina Müller Guido van Wickeren

PC Venlo te gast bij BC Buer in Gelsenkirchen.

Zaterdag 27 juli togen een 16-tal leden van PC Venlo richting Gelsenkirchen waar dit jaar voor de 12e keer de jaarlijkse uitwisseling plaats vond.

Bij aankomst werden we als vanouds getrakteerd op koffie en broodjes waarna we rond 10.30 uur vertrokken richting Schloss Horst waar we een rondleiding kregen door het slot en een historische drukkerij. Ook hier werden we wederom getrakteerd op een heerlijke lunch.

Nog onder de indruk van alles wat we hadden gezien gingen we terug naar de Zeche Consolidation (een van de plaatsen waar BC Buer hun wedstrijden speelt). In de namiddag vonden de voorrondes plaats voor een plaats in de finale om de felbegeerde wisseltrofee.

Er werden 3 rondes gespeeld waarna werd bepaald welke 3 beste spelers van BC Buer en PC Venlo het tegen elkaar in finale mochten gaan opnemen.

Voor BC Buer traden in het strijdperk Christa, Bärbel en Jozef en voor PC Venlo waren dit Hannie, Dick en Theo.

PC Venlo ging voortvarend van start. In de eerste mène werden meteen 5 punten gescoord.

De volgende mènes gingen een beetje op en af, ieder sprokkelde zo de puntjes bij elkaar.

Gaande de wedstrijd werd al duidelijk dat ook dit jaar de wisseltrofee weer mee terug ging naar Venlo.

De uiteindelijke winst van PC Venlo met de klinkende cijfers van 13 voor en 7 tegen was een feit.

Hiermee kwam de stand op 8 - 4 in het voordeel van PC Venlo.

Na ons tegoed hebben gedaan aan de heerlijke BBQ werd om 21.30 uur de terugreis aanvaard richting Venlo en konden we weer terugkijken op een heerlijke uitwisseling.