petanque club venlo boule venlo

Zondag 17 december, sensationele toernooi winst voor Ans en Hay

Voor het laatste doublette toernooi van 2017 hadden 36 teams ingeschreven waarvan er uiteindelijk 34 waren gekomen, mooi, even getal, geen vrijloot, iedereen blij.

Zeker Jan die vandaag, gelet op de waarschuwingen aan de deelnemers tijdens het openingswoord van onze voorzitter, een stressvrij toernooi tegemoet ging.

Één van elk team de uitslag doorgeven en de wedstrijden spelen volgens de volgorde op de kaart zorgde ervoor dat het vandaag zonder strubbelingen verliep.

Wiep en Wim Hovens waren vandaag de krachten in de kantine en gezien hun werkervaring in de Horeca, ook hier geen vuiltje aan de lucht.

Soep van Tiny Lenssen maakte het petanquefeestje compleet vandaag.

Er heerste een gezellige, bijna kerstsfeer achtige stemming in de hal, de lekkere kerstkransje bij de koffie droegen daar zeker ook aan bij????

De toernooien van PC Venlo worden blijkbaar nog steeds populairder, vandaag zelfs een team van Celeritas uit Alkmaar aan de start, Fabiola en Aldert Kwak hadden al heel wat kilometers gereden alvorens ze hun eerste boule konden gooien.

Desgevraagd gaven ze te kennen dat ze het heel gezellig hadden gevonden bij dit toernooi.

Altijd leuk om te horen.

Een beetje een latertje vandaag, rond 1830u was er nog steeds één wedstrijd bezig maar omdat deze niet meer van invloed kon zijn op de eindstand, werd vast met de prijsuitreiking begonnen.

Onze voorzitter bedankte iedereen die het afgelopen jaar te gast is geweest bij PC Venlo, wenste iedereen die deze maand niet meer naar Venlo komt gezellige Kerstdagen en een voorspoedig Nieuwjaar. Voor de mensen die nog aan het triplette toernooien deelnemen, graag tot de 28e en de mensen die aan de doublette competitie meedoen, graag tot morgen.

Er wist slechts één team alle vijf de wedstrijden te winnen en dat waren zéér verrassend Ans en Hay Christis met 5 winst en plus 32

2e plaats voor Fred en Johannes met 4 winst en plus 35

3e plaats voor Klaus en Manfred met 4 winst en plus 31

4e plaats voor Martin en Uwe met 4 winst en plus 26

Een hele fraaie 5e plaats voor Luca en Maurice die heel wat senioren achter zich lieten vandaag met 4 winst en plus 23

6e plaats voor Nico en Anke met 4 winst en plus 23

De troostprijs van vandaag ging naar Marina en Manfred met 0 winst en -42

Ook nog een woord van dank aan de scheidsrechters van vandaag, Hay en Wim.

Het boulejaar 2017 zit er bijna op, hier en daar nog een competitie wedstrijd en dan als uitsmijter het Triplette toernooi op 28 december, al wekenlang “uitverkocht”.

Bedankt allemaal en graag tot een volgende keer want dan is het weer tijd voor:

ALLEZ LES BOULES”